5 powodów, dlaczego zrezygnować z chodzenia na siłownię

kiedy nie wybierać się na siłownię
Udostępnij

Wszędzie znajdziemy porady dlaczego i kiedy warto chodzić na siłownię. Ja jednak przedstawię powody, dla których powinniśmy z siłowni zrezygnować i kiedy w ogóle się tam nie pojawiać.

Sam jestem zwolennikiem siłowni i zdecydowanie polecam ją w wielu przypadkach, głównie w celu poprawy swojej sylwetki i spędzenia aktywnie czasu. Polecam ją zwłaszcza sportowcom, dla których stała się ona, w czasach obecnej konkurencji, niezbędnym dodatkiem w przygotowaniu do wysiłku fizycznego.

Bardzo często spotykam na swojej drodze ludzi, którzy mówią mi, że zaczęli chodzić na siłownie. Większość z nich nie jest mi jednak w stanie odpowiedzieć dokładnie w jakim celu tam chodzą. Zrzucić trochę kilogramów i spalić trochę kalorii to odpowiedź, którą słyszę zazwyczaj. Trochę/kilka/parę, to określenia, których używają. Będąc na siłowni widziałem także osoby, które totalnie nie powinny się tam znaleźć. Skąd takie stwierdzenie? Widziałem ich błąkających się od sprzętu do sprzętu, nie wiedząc dokładnie co robić ani jak to robić, dodatkowo nie byli na tyle odważni, aby zapytać o poradę.

Nie piszę tego posta, po to, aby zniechęcić kogoś do chodzenia na siłownię, ale po to, aby nie tracił tam czasu, jeżeli już się na nią zdecyduje.

Oto 5 powodów, dlaczego będzie lepiej dla Ciebie, abyś z niej zrezygnował:

1. Podążanie za modą

Jeżeli chodzisz na siłownię tylko dlatego, że teraz wszyscy tam chodzą, to zapomnij o jakichkolwiek efektach. Do ćwiczeń trzeba mieć chęć, a robienie tego na siłę nie ma najmniejszego sensu. Jeśli nie jest to w Twoim typie, naturze, nie masz chęci, potrafisz lepiej zagospodarować sobie czas lub po prostu, wolisz inne formy ćwiczeń, droga wolna. Rób to co sprawia Ci satysfakcję. Nie zmuszaj się, aby tam chodzić tylko dlatego, że bycie fit jest teraz w modzie. Spójrzmy 8 czy 9 lat do tyłu kiedy nikt nie zawracał sobie tym głowy, a na siłownię chodziły tylko te osoby, które naprawdę tego potrzebowały. Obecnie siłownie wypełnione są po brzegi, a ja piszę o tym w swoim pierwszym wpisie. Oczywiście „czasy się zmieniły”, a sport i siłownie stały się zdecydowanie łatwiej dostępne. Większa ilość osób jest więc zjawiskiem normalnym, jednak część osób po prostu tam nie pasuje. Jeśli jesteś jedną z nich, zrezygnuj.

2. Brak konkretnego i zdefiniowanego celu

Wydaj się oczywiste, ale tak jak wcześniej wspomniałem, spora część ludzi dąży do bliżej nie określonego celu. Zamiast mówić „zrzucę trochę kilogramów”, lepiej powiedzieć zrzucę 3 czy 4 kilogramy. Konkretna wartość pozwala wyobrazić sobie docelowy stan i odpowiednio się zmotywować. Bez definicji celu, nie masz czego szukasz na siłowni. Już po kilku wizytach, znudzisz się, a motywacja spadnie. Jeżeli nie zdefiniujesz celu, nie zauważysz postępu. Warto pamiętać, aby cel nie był za łatwy, ani za trudny. Zbyt wygórowany cel, spowoduje, że będzie on tak odległy, że szybko się poddasz. Cel zbyt łatwy natomiast, spowoduje szybkie jego osiągnięcie i powrót do dawnych nawyków. To troszkę jak z rzucaniem palenia. Jeśli powiesz sobie, że jak przez tydzień nie zapalisz to nie jesteś w nałogu, tydzień szybko zleci, a Ty dumny, że mogę w każdej chwili rzucić, wrócisz do nałogu.

3. Poleganie tylko na sobie

Często zdarza się tak, że ciężko dążyć do osiągnięcia swoich celów samemu. To inni ludzie są Nam potrzebni do motywowania się i osiągnięcia rezultatów. Stają się oni paliwem dla Naszej motywacji. Dlatego lepiej od razu zrezygnuj z siłowni, jeżeli nie masz zamiaru porozmawiać z profesjonalnym trenerem, poradzić się co do poprawności wykonywania ćwiczeń lub nawet dzielić się swoimi postępami ze znajomymi. Brak odpowiedniego dialogu i wsparcia, zniechęci Cię do ćwiczeń, a czas uznasz po chwili za stracony. Twoja komunikacja z innymi nie tylko ułatwi Ci wykonywanie samego ćwiczenia, ale sprawi, że poczujesz się bardziej komfortowo i z większą chęcią przyjdziesz na kolejną sesję. Co więcej, większa liczba osób, która poznaje Cię na siłowni, sprawi, że zaczniesz ćwiczyć bardziej efektywnie, a znajomi pytając o efekty, zmotywują Cię do większej pracy.

lepiej ćwiczyć w towarzystwie
siłownia razem

4. Brak planu treningowego

Nie wybieraj się na siłownie, jeżeli nie masz planu. Cel jest jedną sprawą, ale droga do tego celu to zupełnie inna historia. Bez planu, na siłowni po prostu się zagubisz. Brak wiedzy o tym co zrobić w następnych kilku minutach zupełnie zrujnuje sens Twoich ćwiczeń. Ćwiczenia wykonywane sporadycznie bez ustalonych serii, powtórzeń czy też regularności mogą nie tylko znacznie wydłużyć Twoją drogę do osiągnięcia rezultatów, ale nawet ją uniemożliwić. Bo jaki sens ma przyjście na siłownie raz na tydzień, a innym razem dwa razy w tygodniu i za każdym razem ćwiczyć do upadłego? Bez odpowiedniego planu treningowego, siłownia to tylko strata czasu i pieniędzy, a do tego Twojego zdrowia.

5. Problemy zdrowotne

Opisuję jako ostatni powód wstrzymania się od chodzenia na siłownię, jednak jest to powód najważniejszy. Pamiętaj, że Twoje zdrowie jest najważniejsze, a wzmożony wysiłek fizyczny, jeśli w nie odpowiednim czasie i w nie odpowiedni sposób, może przyczynić się do zdarzeń, które zaszkodzą Twojemu zdrowiu. Jeśli, wiesz, że nie jesteś do końca sprawny lub nie jesteś pewny swojego zdrowia, warto zrobić proste badania, a później skonsultować je z lekarzem i trenerem. Ćwiczenie na siłę może przynieść większe szkody, a w efekcie tylko odciągnie lub uniemożliwi pełną sprawność w przyszłości.

Mam nadzieję, że przedstawione argumenty, nie oddalą Cię od siłowni, ale sprawią, że przemyślisz jak przygotować się do ćwiczeń, żeby uniknąć błędów, które odstraszą Cię od niej raz na zawsze. I jeszcze jedno, celem może być nawet spotkanie się ze znajomymi, ważne, żeby mieć satysfakcję ze spędzonego czasu. Ja poruszam temat efektywnego wykorzystania tego czasu od strony sportowej.

One Reply to “5 powodów, dlaczego zrezygnować z chodzenia na siłownię”

  1. Święta racja.

    latte90.simplesite.com

Dodaj komentarz